UE Transport w pandemii – aktualizacja 13.02

Unia Europejska – W UE w większości krajów wymaga się posiadania przez kierowcę certyfikatu potwierdzającego podróż w celach zawodowych – Aneks 3. Zaleca się jego posiadanie przez cały czas pracy w każdym kraju UE. Ten dokument potwierdza, że dana osoba jest w drodze do pracy w zakresie transportu międzynarodowego. Dokument można znaleźć tutaj w kilku językach europejskich: https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/certificate-for-international-transport-worker.zip

Szwajcaria – Od poniedziałku 8.02.2021 kierowcy muszą zgłaszać każdy wjazd na terytorium Szwajcarii. Rejestracji dokonuje się online za pośrednictwem tej strony: https://swissplf.admin.ch/ Kierowcy ciężarówek są zwolnieni z obowiązku okazywania testu na Covid i obowiązku kwarantanny. Szczegółowe informacje w tym miejscu: https://swissplf.admin.ch/

Austria – Osoby wjeżdżające do Austrii zobowiązani są od 10.02 do wysyłki zgłoszenia lokalizacyjnego. Obowiązek ten NIE MA ZASTOSOWANIA do kierowców wykonujących przewóz towarów lub pasażerów. Jednakże kierowcy przekraczający granicę bez ciężarówki muszą dodatkowo do zgłoszenia lokalizacyjnego okazać negatywny wynik testu nie starszy niż 48h. Formularz lokalizacyjny online można wypełnić w języku angielskim https://www.formularservice.gv.at/site/fsrv/user/formular.aspx?pid=15dd7f9c98c24952828eb414c8884f1a&pn=Bfd027cf662624276a5ca9a9b970bcdf9&lang=en  i niemieckim https://www.formularservice.gv.at/site/fsrv/user/formular.aspx?pid=15dd7f9c98c24952828eb414c8884f1a&pn=Bfd027cf662624276a5ca9a9b970bcdf9 . Kierowcy powinni również posiadać certyfikat europejski Annex 3: https://www.formularservice.gv.at/site/fsrv/user/formular.aspx?pid=15dd7f9c98c24952828eb414c8884f1a&pn=Bfd027cf662624276a5ca9a9b970bcdf9 .

Belgia – Kierowcy w sektorze transportu od dnia 13 lutego 2021 r. są zwolnieni ze stosowania „Deklaracji Honorowej” podczas wykonywania swoich obowiązków. Zamiast „Deklaracji Honorowej” należy okazać do kontroli dokumenty przewozowe (takie jak np. CMR). Belgijski „Formularz lokalizatora pasażerów” https://travel.info-coronavirus.be/nl/public-health-passenger-locator-form dotyczy także kierowców ciężarówek ALE TYLKO W PRZYPADKU, gdy kierowca przebywa na terytorium Belgii dłużej niż 48 godzin. Zatem kierowca nie musi wypełniać formularza, jeśli pobyt w Belgii jest krótszy niż 48 godzin.

Niemcy – Kierowcy ciężarówek, którzy byli w „ obszarze z występowaniem mutacji wirusa ” (Czechy, Słowaca, Austria – Tyrol, Wielka Brytania, Irlandia, RPA, Brazylia i Portugalia) w ciągu ostatnich 10 dni i chcą wjechać do Niemiec, muszą zarejestrować się (online) i przedstawić negatywny test koronowy nie starszy niż 48 godzin .

Francja – Francuskie ministerstwo stworzyło stronę informacyjną specjalnie dla transportu https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Deplacement-des-transporteurs-routiers-internationaux skąd można pobrać wszystkie wymagane dokumenty. Kierowcy podróżujący z Wielkiej Brytanii i Irlandii objęci są obowiązkiem wykonania testu na Covid.

Łotwa – Rząd Łotwy przedstawił listę dodatkowych dokumentów wymaganych od pracowników obsługi ładunków i pasażerów. Wymagane dokumenty to prawo jazdy, karta kierowcy do tachografu cyfrowego oraz certyfikat europejski Annex 3 (wydany i wypełniony przez pracodawcę). Ponadto pracownicy transportu muszą wypełnić kwestionariusz na stronie internetowej Covidpass https://covidpass.lv/ przed przybyciem na Łotwę. Negatywny wynik testu na COVID-19 nie jest wymagany.

Hiszpania – W hiszpańskich regionach Navarra i Aragón każdy kierowca ma obowiązek mieć przy sobie formularz lokalizacyjny. W regionie Nawarry jest to ten dokument https://wiki.unece.org/display/CTRBSBC/Spain?preview=/101548518/113344787/certificate-for-navarra.doc , a w Aragonii ten dokument https://wiki.unece.org/download/attachments/101548518/certificate-for-aragon.docx?version=1&modificationDate=1603444721056&api=v2 . Dotyczy to tylko sytuacji, gdy kierowca musi opuszcza swój pojazd (idzie na zakupy, urzędu, do lekarza itp.). Jeżeli kierowca przejeżdża tranzytem przez regiony Nawarry i Aragonii lub udaje się wyłącznie do miejsca, gdzie towary są ładowane i / lub rozładowywane, świadectwa nie są wymagane. W hiszpańskim regionie La Rioja istnieje obowiązek posiadania tego dokumentu przez cały czas.

Włochy – Kierowcy z zagranicy wjeżdżający do Włoch muszą wypełnić to oświadczenie własne https://www.comune.salicesalentino.le.it/documents/34163/0/Autocertificazione-covid-Dicembre-2020-1.pdf/1db178df-64cd-6487-cd17-561e546d5cbc?t=1608797826456 . Kwarantanna lub test COVID nie są obowiązkowe. Kierowca musi wysłać formularz na adres odpowiedniej jednostki opieki zdrowotnej GGD w zależności od  regionu wjazdu. Listę adresów GGD we Włoszech, pod które kierowca może przesłać kopię formularza, można znaleźć tutaj : https://www.hk24.de/blueprint/servlet/resource/blob/4771168/1dcba8f6b8c782ee5bc95d291dfab51a/asl-contact-points-data.pdf

Portugalia – Kierowcy ciężarówek muszą posiadać certyfikat pracodawcy do wykonywania transportu w Portugalii – Annex 3. Część przejść granicznych jest zamknięta do odwołania. W chwili obecnej nie ma dostępnej listy przejść granicznych, które pozostaną otwarte dla transportu międzynarodowego.

Wielka Brytania – Kierowcy ciężarówek przybywający do Kent z dowodem negatywnego wyniku testu Covid i ważnym KAP (zezwolenie na wjazd do KENT) są teraz wysyłani do portu lub terminalu Eurotunnel. O KAP można ubiegać się online, korzystając z tego linku https://www.gov.uk/check-hgv-border . To oświadczenie  https://forms.transportinnood.nl/wp-content/uploads/2021/01/travel-cerificate.pdf  jest także wymagane w przypadku korzystania przeprawy kolejowej z Anglii do Francji.

Holandia – Godzina policyjna została przedłużona do dnia 2 marca. W przypadku transportu międzynarodowego list przewozowy CMR jest dokumentem  uprawniającym do wykonywania czynności zawodowych w czasie godziny policyjnej. Formularze https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/avondklok/formulieren-avondklok  są nadal wymagane w przypadku pracowników, którzy odbywają podróż do domu do pracy w Holandii w czasie godziny policyjnej (bez ciężarówki). Formularze są również wymagane w przypadku transportu krajowego (kabotaż).

Norwegia – Osoby wjeżdżające do Norwegii muszą podać swoje dane osobowe, kontaktowe, miejsce kwarantanny i nazwę pracodawcy. Obejmuje to TAKŻE kierowców zawodowych. Kierowcy nocujący w kabinie  pojazdu również muszą się zarejestrować – wówczas wystarczy wpisać kod pocztowy lokalizacji pojazdu. Więcej informacji można znaleźć tutaj https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/government-introduced-registration-requirement-for-all-people-entering-norway/id2815594/

Czechy – Zagraniczni kierowcy ciężarówek muszą mieć przy sobie w Republice Czeskiej szereg dokumentów: umowa o pracę, świadectwo kwalifikacji z kodem 95 (lub ważne prawo jazdy z kodem) oraz dokument potwierdzający ich status kierowcy międzynarodowego: https://www.iru.org/apps/cms-filesystem-action?file=/flashinfo/irtw%20form%20CZ%20EN.pdf

Grecja – Elektroniczny formularz lokalizatora pasażerów (kody PLF i QR) jest obowiązkowy dla wszystkich wjeżdżających do Grecji. Formularze można wypełnić tutaj https://travel.gov.gr/

Źródło: https://forms.transportinnood.nl/

Data dodania:

12 lutego 2021

Tagi strony:

, ,

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie.